Lezing: 500 Jaar Luther in Worms

Van 14 november 2021

Het is dit jaar 500 jaar geleden dat de Duitse reformator Martin Luther (1483-1546) op de Rijksdag te Worms als ketter werd veroordeeld.

Prof. dr. Sabine Hiebsch, bijzonder hoogleraar op de Kooiman-Boendermaker Leerstoel voor Luther en de geschiedenis van het (Nederlandse) lutheranisme aan de Theologische Universiteit Kampen, laat in het eerste deel van haar lezing zien hoe deze veroordeling tot stand kwam en wat Worms betekende voor de ontwikkeling van de lutherse reformatie. Niet alleen in de Duitse landen, maar ook voor Luthers aanhangers in de Lage Landen.

In het tweede deel van de lezing gaat het om de vraag: Wat is de betekenis van Worms in de huidige tijd?

Prof. dr. Sabine Hiebsch

Standaardprijs €10 | Met museumkaart €5

Aanmelden via info@luthermuseum.nl (betalen kan aan de deur met PIN)