Concert 'Klanken uit de Schotse hooglanden uit de 18e- en 19e-eeuw'

Van 1 mei 2022

Een muzikale reis door Schotland met Liene Madern-Stradina (pianoforte), Emma Williams (viool) en Ania Katynska (cello)

In de laatste decennia van de 18de eeuw kreeg Schotse muziek veel aandacht in Europa, mede door de promotie van de meest succesvolle componisten zoals Haydn en Beethoven. In dit programma kijken wij naar de essentie van de Schotse volksmuziek en de invloed hiervan op de werken van Weense klassieke componisten en hun lokale Schotse tijdgenoten. Een muzikale indruk van ons speel via deze link: ‘Klanken uit de Schotse Hooglanden’

Ons ensemble bekijkt de muziek uit historische geïnformeerde uitvoeringspraktijk hoek en laat het horen op de instrumenten die originelen of hoogwaardige kopieën van die tijd zijn. Biografieën van het ensemble en de leden via deze link: Piu Corde.

Musici Trio Più Corde:
Emma Williams: viool
Ania Katynska: cello
Liene Madern-Stradina: pianoforte

Programma wordt nog bekend gemaakt

Kaartverkoop via website Museum Geelvinck